ZNAMY WYNIKI NABORU NA WARSZTATY PRZY FESTIWALU „CHOPIN I JEGO EUROPA”
znamy-wyniki-naboru-na-warsztaty-przy-festiwalu-chopin-i-jego-europa

Znamy wyniki naboru na warsztaty krytyki muzycznej przy 13. Międzynarodowym Festiwalu Muzycznym „Chopin i jego Europa”, które odbędą się w Warszawie w dniach 26-28 sierpnia. Organizatorem wydarzenia są Narodowy Instytut Fryderyka Chopina i Fundacja MEAKULTURA. Ze względu na wielkie zainteresowanie warsztatami i bardzo ograniczoną liczbę miejsc, konieczna była duża selekcja nadesłanych zgłoszeń (przeprowadzona przez przedstawicieli NIFCu przy współudziale Fundacji MEAKULTURA). Dokładną listę osób zakwalifikowanych na warsztaty można znaleźć TUTAJ.

Przypominamy, że wszystkie osoby, które wysłały zgłoszenia na warsztaty zaproszone są do udziału w otwartych wydarzeniach towarzyszących festiwalowi – dyskusji panelowej, prezentacji filmu i wykładach.

W imieniu Fundacji MEAKULTURA dziękujęmy za zainteresowanie warsztatami.

Osobom zakwalifikowanym do udziału serdecznie gratulujemy!

Cieszymy się na sierpniowe spotkanie z uczestnikami, a wszystkich młodych krytyków już jesienią zaprosimy na kolejny cykl spotkań – tym razem w Poznaniu…

Poniżej publikujemy szczegółowy program warsztatów:

26 sierpnia – sobota

9:30

>rejestracja uczestników

10:00

>otwarcie

10:30

>Ewa Schreiber: wprowadzenie do warsztatów, rozdanie zadań recenzenckich i reporterskich

11:00

>Grzegorz Michalski: Polemika – sztuka zapomniana

12:00

>Kamila Stępień-Kutera – wprowadzenie do spotkania z Garrickiem Ohlssonem

13:30
(S1 lub sala koncertowa Muzeum Fryderyka Chopina tbc)

>warsztaty z Garrickiem Ohlssonem

17:00

Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego
> Koncert symfoniczny
HOWARD SHELLEY, ERICH HOEPRICH, TEUNIS VAN DER ZWART, DAVID STAFF,ORKIESTRA XVIII WIEKU
Program: Krogulski, Kurpiński, Mozart, Haydn

20:00

Sala Koncertowa Filharmonii Narodowej
> Recital fortepianowy
PIOTR ANDERSZEWSKI
Program: Mozart, Janáček, Chopin

27 sierpnia – niedziela

9:30-10:30
Sheila Hayman

> Journalism: uncovering the magic around us

11:00-13:30

Ewa Schreiber, Grzegorz Piotrowski

> warsztaty krytyki muzycznej z Fundacją MEAKULTURA*

13:30-17:30

Joanna Luboń

> warsztaty mikrofonowe

14:30 – 17:30

Ewa Schreiber, Grzegorz Piotrowski

> konsultacje tekstów

17:30

„Mendelssohn, the Nazis and Me” 2010 reż. Sheila Hayman
prezentacja filmu dokumentalnego i spotkanie z reżyserką – potomkinią Fanny Mendelssohn

20:00

> Sala Koncertowa Filharmonii Narodowej
Koncert symfoniczny
KRISTIAN BEZUIDENHOUT, GARRICK OHLSSON,
FREIBURGER BAROCKORCHESTER,ORKIESTRA XVIII WIEKU,
GRZEGORZ NOWAK
Program: Bach, Chopin

28 sierpnia – poniedziałek

10:00

Piotr Kłoczowski

> Lekcja Baroku. Trójkąt rzymski: Caravaggio, Velázquez, Borromini

11:00

Aleksander Laskowski

> Przed prawykonaniem. Przypadek „Złotego Runa” Aleksandra Tansmana

12:00
Ewa Schreiber, Joanna Luboń

> Podsumowanie prac i konsultacje tekstów wybranych do publikacji

14:00

> Dyskusja panelowa: Marek Zaleski, Krzysztof Moraczewski, Kacper Miklaszewski, Dorota Kozińska, Bartek Chaciński, Marcin Majchrowski

16:00
Zakończenie warsztatów

17:00
Sala Koncertowa Filharmonii Narodowej
> Recital fortepianowy
GABRIELA MONTERO
Program: Bach/Busoni, Chopin, Liszt

20:30
Sala Koncertowa Filharmonii Narodowej
> Koncert symfoniczny
KRISTIAN BEZUIDENHOUT, GARRICK OHLSSON
FREIBURGER BAROCKORCHESTER, ORKIESTRA XVIII WIEKU, GUSTAVO GIMENO
Program: Bach, Chopin

23:00
Sala Wielka Zamku Królewskiego w Warszawie
> Recital fortepianowy
ANGELA HEWITT
Program: Bach

*Warsztaty krytyki muzycznej z Fundacją MEAKULTURA

Krytyka, praktyka, twórczość – pogranicza

dr Ewa Schreiber

Kim jest krytyk? Za pomocą jakich mediów może się wypowiadać? Celem warsztatów będzie nakreślenie obrazu krytyka jako osoby nastawionej na reinterpretowanie sztuki i jej kanonów w kontekście współczesności. W szerokim ujęciu w rolę krytyka mogą wcielać się również wykonawcy i twórcy. Komponowanie staje się wówczas krytyką innej kompozycji, wykonanie – krytyką prezentowanego dzieła, a sama krytyka – efektem wykonania utworu we własnej wyobraźni. Przewodnikami po takim pojmowaniu krytyki będą m.in. Edward T. Cone, Karol Berger i Nicholas Cook.

 

dr Grzegorz Piotrowski

Syndrom Pogorelicia. Krytyk wobec tożsamości dzieła muzycznego i wolności wykonawcy

 

Intencja kompozytora – tekst nutowy – konwencja wykonawcza: co determinuje odbiór i ocenę wykonania dzieła muzycznego? A gdzie w tym wszystkim sytuuje się wykonawca i czy ma prawo być „wolnym” artystą, który mówi także w swoim imieniu? Celem warsztatu będzie refleksja nad zagadnieniami z pogranicza etyki, praktyki i krytyki muzycznej – nie tylko na przykładzie Ivo Pogorelicia.

0
    0
    Twój koszyk
    Twój koszyk jest pustyPowrót do sklepu