III Ogólnopolska Studencka Konferencja Naukowa NEOFONIA 2014 – patronat MEAKULTURY

III Ogólnopolska Studencka Konferencja Naukowa NEOFONIA 2014 – patronat MEAKULTURY

iii-ogolnopolska-studencka-konferencja-naukowa-neofonia-2014-patronat-meakultury

W dniach 24-25 listopada w siedzibie Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu już po raz trzeci odbędzie się Ogólnopolska Studencka Konferencja Naukowa NEOFONIA. Wydarzenie jest organizowane przez Koło Artystyczno-Naukowe Studentów Kompozycji i Teorii Muzyki od 2012 roku i z każdą kolejną edycją przyciąga coraz większą uwagę środowiska muzycznego z całej Polski. Patronat medialny nad konferencją objęła MEAKULTURA.

Temat tegorocznej edycji: Etno- i techno- w muzyce XX i XXI wieku. Poszukiwanie źródeł czy pościg za nowością? ma skłonić do refleksji zarówno nad źródłami inspiracji współczesnych twórców, jak i kierunkami dalszego rozwoju muzyki najnowszej.Głos w tej kwestii postanowiło zabrać liczne grono studentów kompozycji, teorii muzyki i muzykologii z uczelni z całego kraju: z Warszawy, Katowic, Krakowa, Lublina, Gdańska, Bydgoszczy i Poznania. Wśród zgłoszonych referatów znajdują się zarówno tematy poświęcone inspiracjom etnicznym i religijnym w twórczości współczesnych kompozytorów, jak i skupiające się na nowych technologiach.

Gościem specjalnym konferencji będzie Maria Pomianowska, wybitna multiinstrumentalistka,  improwizatorka, kompozytorka, specjalizująca się w muzyce tradycyjnej. Podczas wykładu pierwszego dnia konferencji o godzinie 13.30 opowie o możliwościach zastosowania tradycyjnego instrumentarium we współczesnej kompozycji.

Projekcja filmu o Andrzeju Panufniku Tata zza żelaznej kurtyny w reżyserii Krzysztofa Rzączyńskiego poprzedzona referatem absolwentek poznańskiej akademii Ewy Fabiańskiej-Jelińskiej i Weroniki Nowak na temat Inspiracji kultem Maryjnym w twórczości Andrzeja Panufnika, nawiąże do obchodów setnej rocznicy urodzin polskiego kompozytora. 

24 listopada o godzinie 18.30 w Auli Nova Akademii Muzycznej w Poznaniu odbędzie się koncert towarzyszący konferencji, na którym zostaną wykonane utwory studentów kompozycji z siedmiu uczelni muzycznych w Polsce. Będzie to zatem doskonała okazja do skonfrontowania różnych stylów i technik kompozytorskich. Oprócz kompozycji na składy kameralne zabrzmią w tym roku również utwory w wykonaniu orkiestry smyczkowej Musique Moderne pod dyrekcją Jarosława Szemeta.

Wstęp na wszystkie wydarzenia jest wolny! 

Aktualne informacje na stronie:

https://www.facebook.com/events/1481598768785338/?fref=ts

PROGRAM

24 LISTOPADA 2014, SALA PREZYDENCKA

10.00 – uroczyste otwarcie konferencji

10.15-12.00 PANEL I – „Od Półwyspu Iberyjskiego po Syberię”
Prowadzenie: Piotr Krajewski

Andżelika Jędrzejczyk, UJ, muzykologia
Główne nurty muzyki hiszpańskiej na początku XX wieku na podstawie twórczości Manuela de Falli

Monika Dziurawiec, AM w Katowicach, teoria muzyki
Od „klasyki” do „folku”… i z powrotem. Wpływ dwóch nurtów muzycznych na twóczość zespołu Vołosi

Bogna Uryzaj, UW, muzykologia
(Etno)pizzica czy techno-pizzica i ich oddziaływanie na współczesną kulturę muzyczną

Tomasz Kozieł, AM w Katowicach, kompozycja
Etniczność i futuryzm w muzyce Vladimira Nadishany

11.40-12.00 przerwa kawowa

12.00-13.15 PANEL II – „Różne oblicza postępu”
Prowadzenie: Marta Beszterda

Sabrina Stachel, Akademia Muzyczna w Gdańsku
Elementy jazzu w twórczości Igora Strawińskiego. Ragtime z „Historii żołnierza”, „Ragtime na 11 instrumentów”

Ryszard Lubieniecki, AM w Bydgoszczy, kompozycja 
W stronę wyzwolenia. O muzyce Dobromiły Jaskot

Dominika Micał, AM w Krakowie, teoria muzyki
Inspiracja i niepokój – „Poemat elektroniczny – Samutne miasta” Michała Jakuba Papary

13.15 – 13.30 przerwa kawowa

13.30 – WYKŁAD SPECJALNY – dr hab. Maria Pomianowska

18.30 – KONCERT KOMPOZYTORSKI, AULA NOVA

***

25 LISTOPADA 2014, SALA PREZYDENCKA

10.00-11.30 PANEL III – „W kręgu tradycji i religii”
Prowadzenie: Ewa Chorościan

Karol Rzepecki, KUL, muzykologia 
Koncepcja retoryczna Veni Creator Spiritus Zbigniewa Bujarskiego jako nawiązanie do tradycji

Łukasz Kaczmarek, KUL, muzykologia
Neoklasycyzm w polskiej muzyce współczesnej na przykładzie Kwartetów smyczkowych Macieja Małeckiego

Alicja Skrzypiec, AM w Gdańsku
Elementy tradycyjnej muzyki żydowskiej w „The Dreams and Prayers of Issack The Blind” Osvaldo Golijova

Wojciech Michno, AM w Katowicach, kompozycja
W obliczu Shoah, czyli o 8 pieśniach żydowskich na głos i fortepian autorstwa Szymona Laksa

11.30 – 12.00 – przerwa kawowa

12.00-13.45 PANEL IV – „W kręgu tradycji i religii – c. d.”
Prowadzenie: Ewa Chorościan

Marta Beszterda, AM w Poznaniu, teoria muzyki
Wokół kategorii syntetyzujących w symfoniach Henryka Mikołaja Góreckiego

Ewa Fabiańska-Jelińska, Weronika Nowak, AM w Poznaniu, 
Inspiracje kultem Maryjnym w twórczości Andrzeja Panufnika

13.00 – 13.50 – projekcja filmu „Tata zza żelaznej kurtyny”, reż. Krzysztof Rzączyński

13.50 – 14.15 przerwa kawowa

14.15-16.00 PANEL V – „Idea, materia, technika”
Prowadzenie: Michał Janocha

Ewa Chorościan, AM w Poznaniu, teoria muzyki
Nowe spojrzenie na tradycję antyczną w twórczości Iannisa Xenakisa

Piotr Krajewski, AM w Poznaniu, UAM Poznań 
Postkolonializm i imagologia a muzyka w XXI wieku

Katarzyna Danel, AM Poznań
Komputerowa edycja nut – pomoc czy ograniczenie w praktyce kompozytorskiej

15.15– 16.00 Dyskusja końcowa. Zakończenie konferencji.

situs togel online

situs togel

toto togel

situs bento4d

sydney night

togel online

bento4d

situs toto

bento4d

bento4d

bento4d

slot gacor hari ini

situs slot resmi

bento4d

toto slot

bento4d

Wesprzyj nas

0
    0
    Twój koszyk
    Twój koszyk jest pustyPowrót do sklepu