Studia podyplomowe „Muzyka i media” są przeznaczone dla wszystkich osób zainteresowanych współczesną kulturą muzyczną – zarówno profesjonalistów (dziennikarzy, krytyków, popularyzatorów, kuratorów, producentów), jak i melomanów, którzy pragną pogłębić wiedzę o muzyce i jej relacjach z mediami. Pokazujemy, jak udoskonalić warsztat dziennikarza, redaktora i krytyka muzycznego, a także w przystępny sposób edukujemy melomanów czy fascynatów muzyki, chcących odbierać ją w sposób bardziej świadomy. Zajęcia dostarczają umiejętności i narzędzi osobom, które chciałyby poszerzyć swoje kompetencje zawodowe (np. nauczycielom i wykładowcom akademickim), ludziom mediów, managerom kultury, pracownikom organizacji pozarządowych działających w sektorze kultury, przedstawicielom administracji państwowej i samorządowej zajmującym się kulturą.
Atuty studiów:
- nowoczesne i wszechstronne spojrzenie na kulturę muzyczną, media i rynek muzyczny;
- otwartość i wymiana doświadczeń (zajmujemy się m.in. muzyką dawną i popularną, awangardową i komercyjną, od strony teorii i praktyki, medialnie i rynkowo, artystycznie i w kategoriach sprzedaży);
- praktyczność (nacisk m.in. na dziennikarstwo muzyczne, programowanie muzyki, wizyty studyjne, zagadnienia związane z nowoczesnym PR i informacjami z zakresu rynku);
- wysoki profesjonalizm (zajęcia prowadzą wyłącznie wybitni specjaliści-praktycy z wieloletnim doświadczeniem, ludzie niesztampowi i pełni pasji);
- budowanie długotrwałych relacji z uczestnikami (to nie tylko wykłady, ale także mentoring, często wykraczający poza czas trwania danej edycji).
Dzięki nam:
- poznasz funkcjonowanie mediów muzycznych i rynku w praktyce;
- pogłębisz wiedzę o muzyce dzięki najlepszym wykładowcom i znawcom tematu;
- popracujesz nad swoim warsztatem dziennikarskim;
- zbudujesz sieć kontaktów w branży muzycznej;
- rozwiniesz muzyczny profesjonalizm lub zadebiutujesz w piśmie MEAKULTURA.pl.
Studia podyplomowe „Komercjalizacja projektów w kulturze” skierowane są do osób pracujących w sektorze kultury bądź zamierzających z nim współpracować. Ich celem jest uzyskanie przez słuchacza kompetencji umożliwiających rozwój i komercjalizację projektu (bądź organizacji lub instytucji), od strony konceptualnej, biznesowej, ekonomicznej, komunikacyjnej i zarządczej.
Komercjalizacja projektów w kulturze to studia dostarczające nowatorskich sposobów rozwijania projektów, od etapu idei, poprzez komunikację do zarządzania. Duży nacisk został położony na zagadnienia związane z finansowaniem pomysłów, pozyskiwaniem partnerów i budowaniem własnej marki. To studia dla pragmatyków i wizjonerów, autorów jednego projektu i profesjonalistów z wieloletnim stażem – wszystkich, którzy wierzą, że kultura może przynosić materialne zyski, nie zatracając swojej misji.
Atuty studiów:
- autorski, nowoczesny program;
- najlepsi specjaliści, będący autorytetami w swoich dziedzinach;
- innowacyjne podejście do tematyki kultury;
- interdyscyplinarność;
- nacisk na praktykę i samorozwój.
Perspektywy zawodowe dla absolwentów kierunku:
- zespoły realizujące projekty z sektora kultury;
- firmy z sektora kreatywnego;
- instytucje kultury;
- firmy tworzące start-upy powiązane z kulturą;
- organizacje pozarządowe;
- firmy z szeroko pojętego rynku kultury (od organizatorów dużych wydarzeń po osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą);
- agencje eventowe;
- domy mediowe i agencje kreatywne;
- działy CSR i/lub marketingu korporacji zainteresowanych kultura i sztuką.
Szczegóły programu TUTAJ